Nog maar een weekje... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Auk - WaarBenJij.nu Nog maar een weekje... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Auk - WaarBenJij.nu

Nog maar een weekje...

Door: Aukje

Blijf op de hoogte en volg Auk

14 Juni 2017 | Nederland, Nijmegen

Gefrituurde cavia. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik aan de andere kant van de wereld mijn tanden in een knaagdier zet. Nog zeven dagen en dan is het zo ver: Tim en ik vliegen naar Peru; land van de Inca's, lama's, pisco sours en hoogteziekte. We zijn er klaar voor...

Voor sommigen betekent 'we zijn er klaar voor...' dat er een reisplan ligt: met een route, uitgezochte excursies, buskaartjes en een begroting. De tas is al weken gepakt en alle toiletartikelen zijn netjes gesorteerd. De lonely planet vertoont al leesvouwen, schriften zijn volgeschreven en ja hoor, er is een spreadsheet in Excel.

Tim en ik leven van de wind; de vliegtickets zijn geboekt en daar houdt t een beetje mee op. Daar waar de lamapoot in de modder geduwd staat; daar gaan wij...

En toch baart me dit enigszins zorgen...Waar je alleen reist ben je alleen met je verwachtingen. Je bent alleen om je teleurstellingen op te vangen en alleen om je meevallers te vieren (al ontmoet je genoeg mensen onderweg). Nu moet je overal samen uit zien te komen. Bind je de cavia niet op het spit met deze avontuurlijke inslag? De ultieme relatietest zullen we maar zeggen...

Het mooie is dat ik er ondanks de spanning van overtuigd ben dat we een epische tijd tegemoet gaan. Uiteraard vol burgerlijke momenten: matchende afritsbroeken, dezelfde kriebelende alpacawollen trui, kneuterig kamperen. Maar wat een avontuur ook! Meters boven ons cirkelen straks melachomane condors (ik ben me vast emotioneel aan het voorbereiden door me met een brood bij het vogelhuisje te vertonen). Na een hike van vijf dagen kijken wij straks uit op een eeuwenoude Inca ruïne. Al zwalkend van de pisco sour kotsen wij onze ceviche van 4000 meter hoogte boven op een lama....

Kortom we hebben er enorm veel zin in! Ik hoop dat ik jullie de komende weken Peru kan laten beleven door onze ogen.


  • 15 Juni 2017 - 06:57

    Ivonne:

    Heel veel plezier in Peru samen! Geniet van dat prachtige land! Ben heel benieuwd naar jullie verhalen en ga jullie zeker volgen!

  • 15 Juni 2017 - 13:00

    Dick:

    Vast heel veel plezier toegewenst en wees voorzichtig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Auk

Afgelopen zomer heb ik het reizigervirus te pakken gekregen. Zes weken Cambodja; all by myself. Nu een jaar later, is het tijd voor een tweede avontuur. Een maand Peru samen met mijn lief. Een rondreis: van Lima langs de kust naar het Zuiden en omhoog via de bergen naar het Oosten. Hoogteziekte, gebakken cavia en de zoetgevooisde klanken van de panfluit worden komende zomer de randvoorwaarden. Het belooft een geweldige reis te worden...

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 11317

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 Juli 2017

Tim en Auk's reis naar Peru

03 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Auk's avontuur in Cambodja

Landen bezocht: