Eet nooit een Snickers op een berg... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Auk - WaarBenJij.nu Eet nooit een Snickers op een berg... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Auk - WaarBenJij.nu

Eet nooit een Snickers op een berg...

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Auk

20 Juli 2017 | Peru, Cuzco

De Vinicunca, de multicoloured mountain of gewoon rainbow mountain. Je kan niet door Cusco lopen zonder dat je op iedere straathoek wordt gevraagd of je naar deze berg wil. Of toch een massage.

Rainbow Mountain ligt hoger dan dat wij tot nu toe zijn gegaan, ongeveer 5100 meter. Helaas blijkt Aukje de dag voor vertrek al hoogteziekte te zijn opgelopen in haar hoogslaper, waardoor ik alleen om 3 uur opsta. Vervolgens wordt ik pas driekwartier later opgehaald in ons hostel.

We rijden naar het beginpunt van onze hike op ongeveer 4200 meter hoogte. Hier krijgen we meteen een keuze voorgeschoteld. Twee a drie uur omhoog lopen of gebruik maken van een local en zijn/haar paard. Hoewel ik al buitenadem was nadat ik probeerde tegelijkertijd te lopen en een Snickers te eten, was het soms zielig om de paarden omhoog te zien lopen. Om de een of andere reden zaten er alleen luide, dikke Amerikanen op hun ruggen.

Neemt niet weg dat ik af en toe heb gevloekt, terwijl een oude Peruaanse dame, compleet met pudding-emmer (een soort enorme bak huzarensalade, zonder huzarensalade, maar dan gevuld met kleine bekertjes Jell-O - red.) in de ene hand en een tas vol drankjes in de andere hand mij lachend voorbij liep.

Eenmaal boven bleek de lijdensweg naar boven alles waard. Ondanks de drukte was het, zonder twijfel, de mooiste berg die ik ooit heb gezien. De foto's doen eigenlijk geen recht aan de pracht van de berg. Na een klein uurtje boven te hebben gezeten, was het weer tijd om naar beneden te lopen. Helaas voor de pony's besloten de dikke Amerikanen weer om niet zelf te lopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Auk

Afgelopen zomer heb ik het reizigervirus te pakken gekregen. Zes weken Cambodja; all by myself. Nu een jaar later, is het tijd voor een tweede avontuur. Een maand Peru samen met mijn lief. Een rondreis: van Lima langs de kust naar het Zuiden en omhoog via de bergen naar het Oosten. Hoogteziekte, gebakken cavia en de zoetgevooisde klanken van de panfluit worden komende zomer de randvoorwaarden. Het belooft een geweldige reis te worden...

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 1255
Totaal aantal bezoekers 11360

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 Juli 2017

Tim en Auk's reis naar Peru

03 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Auk's avontuur in Cambodja

Landen bezocht: