Nog iets minder dan een maand.... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Auk - WaarBenJij.nu Nog iets minder dan een maand.... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Auk - WaarBenJij.nu

Nog iets minder dan een maand....

Door: Auk

Blijf op de hoogte en volg Auk

06 Juni 2016 | Nederland, Nijmegen

Nog iets minder dan een maand en ik vlieg de halve wereld over. Natuurlijk had ik het zo gepland dat ik exact een maand van te voren een verslag zou schrijven. Maar zoals alles in mijn leven valt ook dit niet te plannen en heeft het even moeten wachten. Nog iets minder dan een maand; als ik me dit realiseer maak ik me toch een beetje ongerust.

Voor het eerst alleen weg en voor het eerst zo lang. Oh ja! Voor het eerst naar de andere kant van de wereld. Hoewel de steden in Europa mij tot op heden prima hebben vermaakt, zal ook ik er aan moeten geloven. Even loslaten dat ik mezelf niet als avontuurlijk zie en even loslaten dat ik de jongste ben thuis en gewend ben om opgevangen te worden.

Wat me het allereerst opvalt is het regelwerk. Van visum tot injecties, van oppas voor Moos tot aan malariapillen. Vandaag nog heb ik een busrit van twaalf uur waarbij ik eigenhandig als een soort vluchteling de grens over moest lopen (tot aan de man met het geweer), ingeruild voor een vlucht van een uur. Een hoop geregel dus. En dat alles voor zes weken Cambodja.

Dat is waar ik heen ga. Het buurtland van Vietnam, Laos en Thailand. Van de duizenden jaren oude Khmercultuur met haar uitgestrekte Angor Wattempels tot aan de verschrikkingen van de Pol Pot dictatuur. Ik ga het allemaal zien. Vier weken geef ik Engelse les aan Cambodjaanse schoolkinderen en twee weken reis ik rond.

In deze resiverslagen wil ik jullie een beetje meenemen in mijn reis. Ik hoop dat ik me zal verbazen, verwonderen en bovenal een hoop ga leren.




  • 27 Juni 2016 - 18:39

    Sonja:

    Wat fijn dat je die extra vlucht geregeld hebt! Ik vond het maar een naar idee dat je zo te voet de grens over moest in je eentje... dit neemt al een zorg weg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Auk

Afgelopen zomer heb ik het reizigervirus te pakken gekregen. Zes weken Cambodja; all by myself. Nu een jaar later, is het tijd voor een tweede avontuur. Een maand Peru samen met mijn lief. Een rondreis: van Lima langs de kust naar het Zuiden en omhoog via de bergen naar het Oosten. Hoogteziekte, gebakken cavia en de zoetgevooisde klanken van de panfluit worden komende zomer de randvoorwaarden. Het belooft een geweldige reis te worden...

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 11385

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 Juli 2017

Tim en Auk's reis naar Peru

03 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Auk's avontuur in Cambodja

Landen bezocht: